A masszázs céljának kiválasztása

Kulcsfontosságú, hogy mielőtt belekezdünk a masszázsba, meghatározzuk a masszírozás célját, figyelembe véve a pillanatnyi körülményeket. Egy rosszul átgondolt masszázs cél miatt a teljes kezelés széteshet, és kárba veszik a befektetett időnk.

Milyen céljai lehetnek a masszírozásnak?
Szoktam kérdezni „ha most bármit kívánhatnál a masszázstól, mi lenne az” 

 

  1. Stresszoldás, feszültségoldás

Ilyen esetben még inkább számítanak apró részletek, hogy milyen környezetet alakítasz ki a masszázshoz. Gondolok itt illatokra, fényekre, hangokra.

Ha a feszültségoldás a cél, amivel növelheted a hatékonyságot, hogy hosszabban, elnyújtott ritmussal kivitelezed a masszázs fogásokat.

Tehát nagyobb területeket simítasz át, kevesebb ismétléssel. A későbbi emailekben nagyon szívesen megosztom veled, az egyik kedvenc, erről szóló masszázs videómat.

 

  1. Közérzetjavítás

Ha ezt választod célnak, és nincsen komolyabb fájdalom, akkor főleg a nyirokkeringést, és a szervezet méregtelenítő folyamataira érdemes hangsúlyt fektetned.

Ebben az esetben a 4-6-os ismétlések, és a közepes-gyors masszázs sebesség.

Masszírozáskor mindig a szív felé masszírozunk, mivel a nyirokkeringést így tudjuk megfelelően támogatni. Egy alapos, dinamikus közérzetjavító masszázs után az illető elálmosodhat, vagy felfrissülhet.

Az, hogy a masszázs után milyen állapotba kerül a vendég, az a szervezetében lévő méreganyagok mennyiségétől is függ. Ha több méreganyagot szabadítottunk fel, akkor a szervezet beindítja a méregtelenítő szerveket, hogy mihamarabb kitisztulhasson az eddig elraktározódott salakanyag.

Ezért gyakran előfordul a maszsázs utáni álmosodás. Azok a vendégeim, akik nehezen alszanak el, rendszeresen megjegyzik, hogy „Ó, most tényleg, igazán, milyen nagyot tudna aludni” J

 

  1. Izomcsomók feloldása

Ez a legizgalmasabb téma!

Ha ezt választod a küldetésednek, akkor érdemes pontnyomásos technikákat (későbbi haladó anyag) alkalmaznod, és akár többször ismételned 8-14x egy fogást az adott izomcsomó körül.

Ilyenkor masszírozhatsz erősebben, de fontos hogy, ne okozz olyan fájdalmat, ami miatt megfeszülhet az ellazítani kívánt izomcsoport.

 

  1. Mennyi időre van szükség az ellazuláshoz?

 

Hogy ismered a párodat/vendéget, könnyebben elengedő típus, vagy nem?

Ez az anyag a profi szintben van, de most a kedvedért egy kicsit bele megyünk most a személyiségtípusokba is.

 

Elengedő típus:

Vannak elengedőbb típusú emberek. Olyanok, akik könnyebben elengednek dolgokat.

  • Könnyebben megbocsájtanak
  • Hamarabb túlteszik magukat a dolgokon,
  • és ki tudnak lépni a gondolataik csapdájából.

 

Az ilyen masszázsalanyok esetében könnyebb dolgunk van, mivel a személyiségük hajlamosabb az elengedésre, így jellemzően az izomzatuk is könnyebben elenged.

Így van ez az esetek 95%-ában.

Ezt, a típust abból fogod észrevenni, hogy  ha elég ügyesen masszírozol, akkor a görcsösebb személyiségtípushoz képest, sokkal könnyebben, akár 5-10-15 perc alatt jelentős izomlazulást tudsz elérni.

 

Nehezen elengedő, megtartó típus:

Ebben az esetben egy-egy izomcsomón elég sokat lehet „rugózni” mire végre feloldódhat.

  • Az ilyen személyiségek sokkal mélyebben magukba zárják az érzelmi traumákat, és a stresszt.
  • Könnyebben megbántódnak,
  • és elég nehezen bocsájtanak meg másoknak.
  • Van, hogy egy életen át elkíséri őket a szerzett lelki seb.

Ezért sokkal lassabban lehet elérni azt a hatást, hogy feloldódjanak az izmaik feszültsége.

Viszont! Sokkal hálásabbak is neked!

 

Ők is lehet, hogy tisztában vannak azzal, hogy nehezen engednek el, és nagyon hálásak lesznek neked, hogy ha segítesz neki ebben.

 

  1. Milyen eszközeid vannak, amiket most bevonhatsz. Gondolj bármire!

Masszőrként nem csak a testtel, de az elmével is foglalkoznunk kell. Az izmokat át masszírozzuk, de mi mást tehetünk még, amivel hatékonyabbak leszünk?

Tedd fel magadnak a kérdést, mert te tudhatod a legjobban: mit tehetnél még, hogy a vendéged még kellemesebben, és otthonosabban érezze magát?

 

+ Ötletek:

  • Meleg törölköző a radiátorra
  • masszázs előtt egy finom meleg tein mentes tea vagy forrócsoki forralt tejjel J
  • az olajat felmelegíted, esetleg keverhetsz különleges illatokat, ami kedves a számára.
    Pl Jázmin olaj/levendula.

Jó masszírozást kívánok!

Kascsák Ármin

Gyógymasszőr