Egy könnyedebb cikket itt írtam erről, ha még nem olvastad el, érdemes előbb azzal kezdened.

Három különböző masszázs cél esetén különbözőképpen kell masszírozunk

Masszőr helyzet 2019 végén

STRESSZOLDÁS

 

A stresszoldó masszázzsal a fő fókusz a test és a szervezet megnyugtatásán van. Ehhez, a szervezet méregtelenítő folyamatait hívjuk segítségül. A hosszú mozdulatokkal, simításokkal az  idegrendszerre, és a nyirokkeringésre hatunk, nem pedig az izmokra.

A hosszú mozdulatok segítenek a nyirokkeringés fokozásában. Ilyenkor a szövetek között felhalmozott salakanyagok kimozdulnak a szövetek közti tértből, és megindul a salakanyagok elszállítása a méregtelenítő szervek felé.

A szervezet méregtelenítő folyamatai beindulnak, elkezdenek kiürülni a salakanyagok a szervezetből. Mivel méregtelenítünk, így a méregtelenítő, kiválasztó szervek fokozott működése álmosságot okozhat, hiszen itt összpontosulnak az energiáink.

Ilyenkor a vendég sokkal nyugodtabb lesz, és távozik az eddig gyűjtögetett feszültség és stressz.

Stresszoldó masszázs technika jellemzői:

  • hosszan kivitelezett masszázs mozdulatok,
  • ritkábban váltunk a masszázs fogások között, hagyjuk hogy a vendég teste megszokja az adott mozdulatot,
  • közepes-lassú sebességű masszázs fogások,
  • enyhe-közepes erősséggel masszírozunk,
  • a masszázs fogások csak minimálisan hatnak mélyebb rétegekbe, inkább a felszínen dolgozunk, simítunk,
  • igyekszünk minél nagyobb felületeket befogni a fogásokkal, ezzel pedig
  • a nyirok keringésre hatunk,
  • a bőrfelületre, és a kötőszövetre hatunk a (gyengébb) fogásokkal,
  • az izmokat gyúró fogásokkal csak minimálisan dolgozzuk meg. 

 

Stresszoldó relax masszázs videó

rugalmas izmok

KÖZÉRZET JAVÍTÁS

 

A közérzet javító masszázzsal a fő fókusz a test dinamikus átmasszírozásán van. Fokozzuk a szervezet méregtelenítő folyamatait. Inkább az idegrendszerre hatunk a hosszú mozdulatokból, mint az izmokra.

Közérzet javító masszázs technika jellemzői:

  • rövidebb masszázs mozdulatok,
  • gyakrabban váltunk a masszázs fogások között,
  • közepes-gyors sebességű masszázs fogásokat alkalmazunk,
  • a bőr mélyebb rétegeibe masszírozunk.
    Ha nagyon agyban gondolkozol,  és három részre bontjuk a masszírozás mélységét, akkor 20% bőrfelszín, 60% kötőszövet (a bőr mélyebb rétegei) 20% az izmok masszázsa. Tehát mondhatni közepes erősséggel masszírozunk.
  • Kisebb 1-2 tenyérnyi felületekre fókuszálunk inkább, és utána térünk át a következő test területre.
    Később persze újra vissza térhetünk ugyanarra a részre.
  • A  nyirok keringésre csak kis mértékben hatunk,
  • az izmokat gyúró fogásokkal csak kis mértékben dolgozzuk meg. 

 

Közérzet javító (dinamikus) masszázs videó

rugalmas izmok

IZOMCSOMÓK FELOLDÁSA

 

Az izomlazító masszázzsal a fő fókusz az izmok eltolásán és mobilizálásán, vérbőség fokozásán van! Fokozzuk az izmok vérellátását. Ezáltal az izmokban kialakult letapadások feloldódnak. Az izmok masszírozásához a terápiás tisztaságú illóolajok közül a borsmenta tehet hozzá a legtöbbet, illetve a meleg hatású fűtő masszázskrémek.

Izomlazító masszázs technika jellemzői:

  • dinamikus rövidebb masszázs mozdulatok alkar technikával kombinálva,
  • szükség esetén ha merevebb az izom, akkor gyakrabban váltunk a masszázs fogások között,
  • közepes-gyors sebességű masszázs fogásokat alkalmazunk,
  • a masszírozással a bőr alatti izmokra hatunk.
    Ha nagyon agyban gondolkozol,  és három részre bontjuk a masszírozás mélységét, akkor 20% bőrfelszín, 20% kötőszövet (a bőr mélyebb rétegei) 60% az izmok masszázsa. Tehát főként intenzívebb, erősebb fogásokkal masszírozunk. Ez persze mindig vendég függő is. Fontos hogy a masszázzsal sosem okozunk intenzív, komoly fájdalmat.
  • Kicsi, általában 1 tenyérnyi felületekre fókuszálunk inkább, és akár izomcsomóról izomcsomóra haladunk tovább.
    Később persze újra vissza térhetünk ugyanarra a részre.
  • Főleg az izmokat és legfőképpen gyúró fogásokkal masszírozunk. 
  • A  nyirok keringésre csak minimális mértékben hatunk,
  • erre pedig azért van szükség, mert egy intenzíven átmasszírozott izomnak szüksége van a simításokra, hogy a fellazult salakanyagok könnyebben kiürüljenek a szervezetből.
  • + a simításokkal megnyugtatjuk a bőrt is.
  • Ne csináljunk túl sok 20-30x ismétlést intenzív fogással (pl gyalu, könyök) egy területen, mert érzékennyé teheti a bőrt!

 

Izomlazító masszázs videó